Pages

Selamat Datang Ke Sadau FM 99.9Mhz dan MoazmarFM ...Dekat Di Hati Menemani Anda Dimana Jua .....Radio Lebah Fm 99.9Mhz ini boleh dinikmati di linkaran 10 km dari studio dengan menggunakan mana mana radio FM ..samada radio kereta atau radio rumah ,radio HP dsb dan kedua dua station radio ini sdah di onlinekan jadi anda boleh mendengar dimana sahaja anda berada di seluruh dunia melalui laman sesawang anda....sebrang masalah dan cadangan sila email ke moazmar@yahoo.com .moazmaqr@yahoo.com.group lebahfm...> Radio LebahFM... 99.9MHZ telah berjaya di onnline ke laman sesawang ...peminat radio kini boleh menikmati siaran radio sadaufm 99.9Mhz dan moazmarFM dimana sahaja berada ..anda boleh klik je kat butang play tu .........Terima kasih atas sokongan anda .......Untuk paparan yang sempurna gunakan explorer 8 keatas...Terima kasih ...untuk melihat paparan lepas sila klik older post ruangan posting paling bawah ..Syukran ........ UQBAH BIN NAFIQ: "Ya Allah, kiranya aku tahu di seberang lautan ini masih ada daratan dan manusia nescaya aku renanginya untuk menjulang bendera Islam di sana". ...............LebahFM..Kenapa??.... Nabi Shalalahu ‘Alaihi Wasallam mengibaratkan seorang mukmin sebagai ‘lebah’. Sesuatu yang tidak merosak dan tidak menyakitkan : “Tidak makan kecuali yang baik, tidak menghasilkan kecuali yang bermanfaat dan jika menimpa sesuatu tidak merosak dan tidak pula memecahkannya.” Semoga diri ini bisa menjadi ibarat lebah. Insya Alla . TGNA: “Perjalanan ini akan terhenti sekejap di lampu isyarat, dan akan diteruskan apabila lampunya bertukar hijau. Bersabarlah sekejap menunggu warna hijau itu, sementara warna merah dan kuning silih berganti. Tapi ingat enjin jangan dimatikan!" "SeOrAnG TeMaN, BiLa BeRjAuHaN, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa RiNdU & Bila DeKaT, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa TaKuT BeRpIsAh, JiKa HaRi iNi Ia DaTaNg, JaNgAn BiAr Ia BeRlAlu PeRgI... JiKa EsOk Ia BeRtAnDaNg JaNgAn HaRap Ia KeMbAlI LaGi, SeSuNgGuHnYa, YaNg InDaH ItU PeRtEmUaN, YaNg MaNiS ItU KeMeSrAaN, YaNg PaHiT ItU PeRpIsAhAn, YaNg TiNgGaL HaNyAlAh KeNaNgAn... HiLaNgNyA SeOrAnG TeMaN, IbArAt HiLaNg SeBeLaH TaNgAn, LuKaNya BoLeH DiUbAt TaPi HiLaNgNya TiAdA GaNtI" >
Dunia Sementara Akhirat Selamanya

Bismillahirohmannirohim...

Allah Swt menciptakan Dunia ini untuk kita Manusia.
Namun kita di Ciptakan oleh Allah bukanlah untuk Dunia ini

Allah Swt menciptakan kita adalah untuk kehidupan Akhirat yang Selama-lamanya
Ketetapan Allah bahwasanya Dunia ini hanyalah Sementara saja
Apa saja yang ada di dunia, siapa saja yang berada di Dunia hanya Sementara saja
Kaya di Dunia Kaya yang Sementara
Miskin di dunia miskin pun yang Sementara
Jadi Raja di Dunia raja yang Sementara
Jadi Rakyat pun Sementara saja



Jom Tengok Macam Macam TV yg Percuma termasuk tv1/2 dan lagi lagi

Tuesday, October 9, 2012

Mak Pesan



Mak Kata :Belajar Rajin Rajin ya Nak ....
Aku kata :YA Mak !!!
Mak Kata:  Nak mula belajar Baca Doa, Berkat!
Aku Jawab: InsyaAllah mak .
Mak kata:Belajar jangan main main .
Aku Jawab : OK...mak
Bila Aku Down mak datang dekat aku ...
Mak kata : setiap sesuatu ada hikmahnya, Allah nak bagi yan lebih baik lagi buat anak mak ini .....Jangan mudah putus asa .

Aku pandang emak , setitis butir jernih mengalir dipipiku ....
Hati kecil ku " Aku akan buat Yang terbaik Mak" aku peluk mak ...
Lepas tu  bila tiba masa exam emak mesti selalu cakap ...."Nak!! Jawab Peksa Baik baik yaa Nak "" Janga MENIRU nanti ilmu tak berkat "

 ....."Doktor Rawat Orang sakit.....Nak kan nak jadi Doktor ...Kalau nak meniru macana nak jadi doktor .."
 aku pun jawab " Baik Mak "
Mak Kata lagi " Nak jangan Ponteng kelas nnati tak berkat "
aku pun jawab " Ya Mak " semua yang mak cakao semua aku ingat

Lepas Sekolah aku Masuk U....Dapat pergi oversea lagi tu ....heboh satu kampug anak mak jah dapat pegi oberrrsea....senyum lebar mak...

Sekarang aku dah besar ....mak kat kampung aku kat sini ......

......so ...semua benda dah tak lagi mak cakap ......



Berkat boleh diertikan dengan kebaikan yang berlipat kali ganda atau mendapat ganjaran yang banyak. Kebaikan di sini umum merangkumi kebaikan di dunia dan di akhirat. Keberkatan adalah hak milik Allah dan Dia mengurniakan berkat kepada sesiapa yang dikehendakiNya.




Keberkatan bukanlah diukur dengan kejayaan yang dicapai di dunia semata-mata. Keberkatan ini merangkumi kejayaan di akhirat iaitu mendapat keredaan Allah. Seorang yang mengingkari perintah Allah boleh mendapat kecemerlangan dalam peperiksaan dengan berusaha dengan gigih dan tekun.

Namun dia akan mendapat kemurkaan Allah di akhirat di atas kefasikannya.



Allah memberikan kejayaan kepada sesiapa sahaja yang berusaha keras di dunia sebagaimana kita melihat ramai pelajar yang bukan beragama Islam cemerlang dalam pelajaran. Malah lebih cemerlang daripada pelajar muslim. Ini adalah sunnatullah. Kejayaan yang kita impikan ialah kejayaan di dunia dan di akhirat. InilahBarakah yang dicita-citakan.

No comments: