Pages

Selamat Datang Ke Sadau FM 99.9Mhz dan MoazmarFM ...Dekat Di Hati Menemani Anda Dimana Jua .....Radio Lebah Fm 99.9Mhz ini boleh dinikmati di linkaran 10 km dari studio dengan menggunakan mana mana radio FM ..samada radio kereta atau radio rumah ,radio HP dsb dan kedua dua station radio ini sdah di onlinekan jadi anda boleh mendengar dimana sahaja anda berada di seluruh dunia melalui laman sesawang anda....sebrang masalah dan cadangan sila email ke moazmar@yahoo.com .moazmaqr@yahoo.com.group lebahfm...> Radio LebahFM... 99.9MHZ telah berjaya di onnline ke laman sesawang ...peminat radio kini boleh menikmati siaran radio sadaufm 99.9Mhz dan moazmarFM dimana sahaja berada ..anda boleh klik je kat butang play tu .........Terima kasih atas sokongan anda .......Untuk paparan yang sempurna gunakan explorer 8 keatas...Terima kasih ...untuk melihat paparan lepas sila klik older post ruangan posting paling bawah ..Syukran ........ UQBAH BIN NAFIQ: "Ya Allah, kiranya aku tahu di seberang lautan ini masih ada daratan dan manusia nescaya aku renanginya untuk menjulang bendera Islam di sana". ...............LebahFM..Kenapa??.... Nabi Shalalahu ‘Alaihi Wasallam mengibaratkan seorang mukmin sebagai ‘lebah’. Sesuatu yang tidak merosak dan tidak menyakitkan : “Tidak makan kecuali yang baik, tidak menghasilkan kecuali yang bermanfaat dan jika menimpa sesuatu tidak merosak dan tidak pula memecahkannya.” Semoga diri ini bisa menjadi ibarat lebah. Insya Alla . TGNA: “Perjalanan ini akan terhenti sekejap di lampu isyarat, dan akan diteruskan apabila lampunya bertukar hijau. Bersabarlah sekejap menunggu warna hijau itu, sementara warna merah dan kuning silih berganti. Tapi ingat enjin jangan dimatikan!" "SeOrAnG TeMaN, BiLa BeRjAuHaN, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa RiNdU & Bila DeKaT, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa TaKuT BeRpIsAh, JiKa HaRi iNi Ia DaTaNg, JaNgAn BiAr Ia BeRlAlu PeRgI... JiKa EsOk Ia BeRtAnDaNg JaNgAn HaRap Ia KeMbAlI LaGi, SeSuNgGuHnYa, YaNg InDaH ItU PeRtEmUaN, YaNg MaNiS ItU KeMeSrAaN, YaNg PaHiT ItU PeRpIsAhAn, YaNg TiNgGaL HaNyAlAh KeNaNgAn... HiLaNgNyA SeOrAnG TeMaN, IbArAt HiLaNg SeBeLaH TaNgAn, LuKaNya BoLeH DiUbAt TaPi HiLaNgNya TiAdA GaNtI" >
Dunia Sementara Akhirat Selamanya

Bismillahirohmannirohim...

Allah Swt menciptakan Dunia ini untuk kita Manusia.
Namun kita di Ciptakan oleh Allah bukanlah untuk Dunia ini

Allah Swt menciptakan kita adalah untuk kehidupan Akhirat yang Selama-lamanya
Ketetapan Allah bahwasanya Dunia ini hanyalah Sementara saja
Apa saja yang ada di dunia, siapa saja yang berada di Dunia hanya Sementara saja
Kaya di Dunia Kaya yang Sementara
Miskin di dunia miskin pun yang Sementara
Jadi Raja di Dunia raja yang Sementara
Jadi Rakyat pun Sementara saja



Jom Tengok Macam Macam TV yg Percuma termasuk tv1/2 dan lagi lagi

Monday, January 31, 2011

Jangan Sombong Dengan Pangkat Darjat....yang Kou Miliki



Ramai orang yang sombong dengan pangkat, kekayaan, glamour, kelebihan, harta dan sebagainya.jangan kita ada gelaran semua peraturan semua undang-undang tidak perlu lagi kita patuhi ...tidak perlu kita ikuti lagi ...peraturan undang undang hanya yang tidak bergelar datuk / Datin ....maka sesuka hati kita boleh arahkan itu ini ...kita bisa atur itu ini ...kita boleh komplen sesuka hati ......aku tak heran ....

Ingatlah, Barangsiapa yang membuat amalan dengan sombong, Allah akan membuka keaiban dan kekurangan dari amalan tersebut (maksud Hadith Muslim)

Hari ini, kita dipuji oleh orang lain, kita disanjung oleh orang lain, kita di puja oleh orang lain bukan kerana kehebatan kita, Kita dipuji oleh orang lain kerana Allah menutup keaiban kita. Jika Allah membuka keaiban kita, tidak ada lagi kemuliaan di sisi manusia.

oleh itu, jangan sombong dengan apa yang kita ada. Tawadhuklah, kerana orang yang tawadhuk kerana Allah akan diangkat darjatnya di mata manusia (maksud hadith at-Tarmizi)

Thursday, January 20, 2011

Edit blog guna iphone4

Esok acara rentas desa peringkAt sekolah . Firstime rentas desa d sekolah baru .

Sunday, January 16, 2011

Senarai Nama Penerima Hadiah Penghafaz Al-Quraan


nama nama berikut sla datang jumpa P KHem untuk ambil duit hadiah  dgn PK HEM dgn segera

yang menerima duit hafazan ..





NAMA YANG BERJAYA :
"HASMIZIE BIN MUKHTAR
MUIZZUDDIN ROSLI
AHMAD AMIRUL FIRDAUSE
MUHAMMAD AFIF ZAKARIA
FATHUL MUIN AMRAN
AHMAD FAIZ
MUHAMMAD AMIRUL
FARHAN AIZUDDIN
ASHIRAH FATIHAH
NURUL SYUHADA
MUHAMMAD AFIQ
MOHAMMAD ALIF
NUR SYAHIRA
SITI SALMAH
JULIA THIRAH
MUHAMMAD MUSTAFA
MUHAMMAD SYAMIL
MOHAMMAD HANIF
NOR FARAH
NURUL ATSIRAH
ELMI FARHANA
WAN ABD RAHEEM
RAJA MUHAMMAD AZRI
ABD HALIM
CHE MOHD SYAFIQ
AMIR AIMAN
MUHAMAD KHAIRI
MOHD WAQIUDDIN
SITI SARAH
NUR AMNI
MUHAMMAD AIZUDDIN
MOHAMAD NURUL AMIN
MOHD HAFIZ
NURUL ZULAIKHA
RABI ATUL ADAWIAH
NORAZMAIHA
MUHAMAD SOLIHIN
HUSNUL HADI
MOHD FAKRI
MUHD ZARIF
AHMAD UMAR
MOHD SYAHRAN
AHAMAD AMIR SYAHMI
MOHD KAHIRUL NIZAM
SILA TUNTUT DUIT ANDA RM 95 INGGIT DGN PK HEM DGN SEGERA



>SadauFm.Blogspot.com

sebelum datang call dulu ,,,,,012 969 5448



Saturday, January 15, 2011

Manisnya Ujian Allah Bagi yang Mengerti

Penat berjalan melalui rutin dan hidup hari demi hari. Terasa sakit dan pening kepala memikirkan semua benda yang perlu dilangsaikan. Itu hanya sakit lahiriah, bukan pada batinnya pula! Memikirkan diri sendiri dan ummah lebih membimbangkan. Apakah kesudahan.

Hah. Begitulah hidup kita dalam dunia ini. Allah sering sapa diri kita dengan ujian. Tidak dinamakan seseorang itu hamba Allah jika tidak menerima ujian yang Allah berikan. Dan tidak dapat dikatakan seseorang itu beriman jika tiada sifat sabar. Dan tiadalah dikatakan seseorang itu SABAR jika tiada dugaan yang akan menguji kesabarannya.

Kadang-kadang, kita cepat sangat untuk mengeluh dan merasa lelah atas semua apa yang telah menimpa dan apa yang telah kita lakukan. Lambat laun, keluhan yang keluar dari bibir dan penat yang dituturkan akan membuahkan sifat malas dan rasa putus asa dalam diri seseorang.


Ujian Allah = Kasih Sayang-Nya

Dalam menempuh hidup disertai dengan ujian daripada Allah, perlu kita ingat, ujian dan dugaan itu adalah tarbiah Allah. Cuba ingat kembali apakah hikmah selepas ujian Allah itu, adakah kita merasa lebih tenang dalam kesenangan? Atau merasa lebih susah dalam kesusahan? Saya yakin deh! Kita semua boleh berfikir dan renung sejenak, disetiap ujian yang Allah turunkan, ada kebaikan akhirnya. Cuma, mahu tidak mahu sahaja untuk kita berfikir.

Ujian yang Allah berikan itu datang daripada pelbagai arah. Sama ada kita dipermainkan, dihina, dimaki dan dikhianati oleh hamba Allah yang kita kasihi, cintai, sayangi dan yang kita kenali, juga suatu penyakit yang Allah turunkan. Itu semua adalah kasih sayang Allah.

Allah sebenarnya ingin mengajar kita untuk lebih tabah dan tetap teguh dengan pendirian kita yang kita pegang. Allah ingin memberitahu kita banyak sangat perkara yang boleh membuat kita mendapat tiket untuk ke syurga-Nya.

Apabila ujian datang menimpa, kadangkala, kita terasa ujian yang Allah berikan itu datangnya seperti hujan, tidak henti-henti sudahnya. Dan juga, kadangkala terasa seperti diri kita sahaja yang Allah berikan ujian seperti itu.

Kita sering terlupa, bahawa setiap manusia telah dan akan Allah uji dengan cara yang lain. Kita terlupa, bahawa ada hamba Allah yang lain yang lebih teruk dan hebat ujian diri mereka. Begitulah sifat kita sebagai manusia. Seringkali terlupa. Rasanya ungkapan Tun Mahathir yang berbunyi ‘Melayu Mudah Lupa’ patut digantikan dengan ungkapan ‘Hamba Allah Mudah Lupa’.

Andainya Kau Tersungkur Terjatuh Ku Rawat Biar Sembuh

Wednesday, January 12, 2011

Senang dalam Kepayahan

Menyendiri  memerhati gelagat alam ...gelagat manusia yang semakin menjadi caca merba ....hilang arah dan hilang semangat dalam menjalani kehidupan .....ada orang minta kerja...bila dapat kerja tak mahu buat kerja ...ada orang dapat kerja tapi tak tahu nak buat apa ...memang menyusahkan betul ....
yang aku begang  masa temuduga nak kerja bukan main lagi semangat membara bara akan melaksanakan suruhan dan  arahan dari masa ke semasa .....bila je approve ... duduk didalam pengurusan ini banyak aku memerhatikan  banyak gelagat ,banyak sangat kerenah macam macam , ada yang terlalu berkira ...ada yang tak kisah ...ada yang buat buat tak kisah ...ada yang buat  derk je ...ada yang sangup berkorban melebihi masa kerja .....ada yang lebih sudu dari kuah (kesian )ada yang terasa diri dia lebih hebat dari orang lain ....
so dalam hidup ini kita kena tahu dimana kita berada ....kalau kita Guru kita ada GPK ....kita ada PK kita
ada Pengetua....kalau kita Penyelia kita ada  HEM kita ada Pengetua ....kalau kita PAR kita ada  Pengurusan  Pk2 dan Pengetua ....so...jgn terlebih lebih ...kita kena ingat kalau kita rasa diri kita hebat ada lagi manusia yg hebat ..kalau kita rasa diri kita  pandai ada lagi manusia lain yg lebih pandai .....tak payah nak tunjuk tunjk dan lebih lebik ..kerana anjing yang menyalak tidak ada kehebatan pon .....

dan yang menyedikan ....aku melihat ramai manusia yang sukar menerima perubahan ...angkuh dgn gaya tersendiri .......yang merasa diri hebat ......so belajarlah dari penngalaman orang lain ....kerana garam  yang kita makan  tak sama dengan garam yang orang lain makan walaupun kemasinanya tetap sama.....
“Pengalaman adalah guru terbaik”. Pepatah orang tua mengatakan, “Only the foolish learn from experience, the wise learn from the experience of others”, orang bodoh yang belajar dari pengalaman sendiri orang bijak belajar dari pengalaman orang lain.

Wednesday, January 5, 2011

Kalam Terurai

Hati yang gembira adalah obat yang manjur, tetapi semangat yang patah keringkan tulang."



"Tulis dan pahat kebaikan yang kita terima di atas batu. Tulis kebaikan yang kita berikan di atas air.."


"Saya memang tidak dapat menghentikan hujan, tapi hujan tidak akan pernah dapat menghentikan semangat saya!"

"Hidupkanlah hidupmu dengan kehidupan yang menghidupkan. Jangan pernah patah semangat karena perjuangan Anda adalah keberhasilan Anda"


"If you can dream it, then you are able to do it - Jika Anda dapat memimpikannya, maka Anda dapat mewujudkannya"


"Kemenangan hanya diberikan kepada mereka yang terus berjuang dan berusaha, mereka telah tanpa sadar memantaskan dirinya untuk menerimanya"

"Jangan takut mengambil satu langkah besar bila memang dibutuhkan. Jurang tidak dapat diseberangi hanya dengan dua-tiga lompatan kecil."

Tuesday, January 4, 2011

Aku Rindu Pada Bicara Alunan Ini


Masih Segar ...masih mampu mengingati bilah bilah kata  yang tersusun ini ......walau setahun melangkah  pergi ....rindunya ...lamak gilak sik dengar !!!!mengimbau kembali kenangan lama cukup menyeronokkan
Terima Kasih pada pengetua ..Dato Baharin Harun ...Rosey Hj Yunus ....Pn Lily Morni .....Hjh Serina Sauni ...mendidik menjadi tabah mengahrungi badai di SMSM...mengusik kalbu lagu ini .....banyak kenangan terukir  dan terpahat sehingga akhir hayat ......
 

Sunday, January 2, 2011

Wahai Anak Warga Sainsri & Brainsrian ...jadilah diri kamu yang terbaik

Anak didik Brains Sainsrian 
Lalui perjalan pemusafiran masa 
dengan  sejuta tabah menghias liku liku rentak 
bersama kaki melangkah bertatih  cermat 
agar tidak tersungkur di lembah kepayahan 
selamat dalam lautan gelombang kesesatan


Pegang eratlah sebuah warisan 
bukan warisan pusaka
jauh sekali  warisan harta
kemas gagah  jagan kau goyah 
menjamah  peningalan  keimanan
tak tenggelam andainya kau 
memiliki pelampong kehidupan
yang bernama
Quran dan Hadis ..

video
 

teruskan kehiduopan anda yang boleh dipilih ...
moazmar Batu Rakit 2 Jan 2011

 

Program Pertama Memanusiakan Manusia ....

Program Jati Diri  Warga BRaInS ....... bermula jam 9.00 sehingga Jam 1230 tengahari ,,,semoga  tahun ini  lebih bersinar dari tahun lepas ...




Jangan Mudah Ambil Hati ...Buat Semua BRaInSrian

Boleh berfikir panjang bukan semestinya perkara paling baik. Kadangkala, ia buat kita  sakit kepala, pening, susah hati. Bahkan, memikirkan sesuatu perkara dalam beberapa lapis makna, padahal orang cuma faham makna satu lapis. Selebihnya adalah sia-sia. Kadangkala merasa sakit hati kerana fikir jauh sangat, padahal ia langsung tak terlintas dalam maksud pihak kedua.

Bukan bermaksud kita  cuba berlatih benda ini. Cuma itulah fitrah. Seorang yang dibesarkan sejak kecil yang tidak dapat mendengar percakapan orang lain dengan jelas lalu dimarah, diherdik, diejek, dikatakan pekak; sebabnya cuma satu - kerana tak mendengar dan bertanya lagi dan lagi. Hattakan dalam keluarga.

Saya masih ingat kena marah apabila disuruh ambil barang, tapi nak buat macam mana, saya cuma dengar suku kata terakhir saja. Katakanlah disuruh ambil baldi dan cuma mendengar 'di', kalau anda seorang budak sekecil itu kena marah bila bertanya lagi dan lagi, dan kena marah juga kalau tersalah ambil sebab tak dengar, bolehkah anda bayangkan rasanya?

Kerana itu, sejak kecil saya tak suka mendengar. Saya suka mengelakkan diri dari orang. Kerana mendekati orang bererti saya kena mendengar. Dan kegagalan mendengar akan menyebabkan saya dimarah. Dan atas sebab yang sama, saya menjadi gemar dan suka mendengar sesuatu sambil lewa. Bila orang cakap saya akan buat tak berapa nak layan. Supaya orang itu jadi malas nak berbual dengan saya, dan saya terselamat dari tersilap dengar atau dimarahi.

Oleh kerana itu, saya terdidik mengabaikan telinga saya sejak kecil. Saya belajar menggunakan mata dan memahami maksud orang dengan semata-mata gaya, riak muka, gerak bibir, biah dan suasana, kedudukan masa dan tempat. Tapi adatnya, banyak tekaan saya tak betul, walapun sebahagiannya tepat.

Oleh kerana itu juga, saya belajar sendiri di sekolah. Maksud saya, saya lebih gemar belajar sendiri. Lagi-lagi kalau suara cikgu tak kedengaran. Ataupun sebenarnya, saya menggunakan tenaga yang lebih dari orang lain, semata-mata nak mendengar. Kemudian cepat mengantuk dan terlelap dalam kelas. Atau saya akan abaikan saja apa yang cikgu saya ajar, dan belajar sesuka hati saya. Bila difikir-fikirkan, saya sangat bersalah. Tapi itulah kelemahan yang menjadikan saya berfikiran sebegitu.

Bukan itu saja. Oleh kerana tak mendengar dengan baik, saya banyak menafsir dengan mata, meneka mulut orang, kerana dah tak dapat dengar dengan baik. Membaca riak orang. Bahkan lebih lagi. Kadangkala saya cuba membaca fikiran orang dan perasaan orang. Cuba meneka padahal kadang-kadang tak betul pun.

Sikap ini pun tak bagus. Sebab, kadang-kadang, saya terlalu memikirkan benda yang orang lain tak maksudkan pun. Mungkin kerana sebab yang sama, saya jadi sangat sensitif, terasa hati, mudah makan hati, cepat tersinggung. Bila memikirkan sesuatu yang sebenarnya tidak wujudpun saya jadi sibuk, padahal orang lain sangat tenang kotak fikirnya.

Kadang-kadang, saya terfikir juga, bahawa berfikir banyak sangat juga tak bagus. Terasa hati banyak sangat pun tak bagus. Melukakan perasaan dan fikiran sendiri tak bagus. Maafkan saja, tasamuh saja, lapang dada saja. Tapi sungguh, dalam hati, luka tetap ada.

Lawatan ke Sains Hulu Terengganu ...



Lawatan ke Sekolah SBP baru di Kuala Berang .....wah lawa ...mybe kalau  SM Sains Setiu cantik lagi yang bakal dibuka pada bulan JUN 2011 ...aku dah tempah ..kalau tak boleh jadi guru kat sana ..jdi tukang kebun pon takpe ...semoga ada peluang ke SM Sains Setiu ..bukan tak Best kat SBPI Batu Rakit ....kata orang  andinaya ada peluang rebulah peluang yg kita rasakan baik ...bak karta orang hari ini yang dilalui adalah yg  terbaik dari semalam yg ditinggalkan ......dimana mana pon kita  tak menjadi masalah ..yg penting keikhlasan  perlu dilontarkan .... andailah dapat ke SM Sains Setiu yang sudah kedengaran menjadi idaman ramai cikgu cikgu , bermakna jarak dgn rumah semakin dekat penjimatan 50 kilo ...wah zaman serba naik dan mahal .....bisa membantu menjimatkan duit ..duit yang semakin ke arah tisu tandas ...jom kawan kawan merempit emas di http://www.pancingemas.blogspot.com/

Taklimat Ringkas Selepas Bercuti Di Dewan Al-Falah




Semalam Menyampaikan Taklimat Kepada Warga Brains....dan Alhamdulillah apa yang ingin dilihat pada tahun ini sudah menampakkan hasilnya ...semua  putera brain telah  berjaya untuk meyeragamkan pakianya prep dengan baju melayu sepasang ..hu hu..Tahniah ...Tahniah ...sememangya anda boleh dan mampu melakukan yg terbaik ......insyaAllah sinar  cemerlang terus bersinar ........kalau tahun lepas  kita hampir sifar didiplin insyaAllah tahun ini  target sifar kes menjadi realiti .....

Saturday, January 1, 2011

Pelajar Melapor Diri Di BRaInS

Seluruh warga kerja BRaInS mengucapkan selamt kembali kepada putera puteri BRaInS...smoga tahun ini menjanjikan yg terbaik dari tahun lepas ....




cikgu cikgu sempat rehat ..sebab time kira duit dah sekarang ,....budak budak jam 500 sudah masuk ....ikut peraturan..tahniah BRAINS ........