Pages

Selamat Datang Ke Sadau FM 99.9Mhz dan MoazmarFM ...Dekat Di Hati Menemani Anda Dimana Jua .....Radio Lebah Fm 99.9Mhz ini boleh dinikmati di linkaran 10 km dari studio dengan menggunakan mana mana radio FM ..samada radio kereta atau radio rumah ,radio HP dsb dan kedua dua station radio ini sdah di onlinekan jadi anda boleh mendengar dimana sahaja anda berada di seluruh dunia melalui laman sesawang anda....sebrang masalah dan cadangan sila email ke moazmar@yahoo.com .moazmaqr@yahoo.com.group lebahfm...> Radio LebahFM... 99.9MHZ telah berjaya di onnline ke laman sesawang ...peminat radio kini boleh menikmati siaran radio sadaufm 99.9Mhz dan moazmarFM dimana sahaja berada ..anda boleh klik je kat butang play tu .........Terima kasih atas sokongan anda .......Untuk paparan yang sempurna gunakan explorer 8 keatas...Terima kasih ...untuk melihat paparan lepas sila klik older post ruangan posting paling bawah ..Syukran ........ UQBAH BIN NAFIQ: "Ya Allah, kiranya aku tahu di seberang lautan ini masih ada daratan dan manusia nescaya aku renanginya untuk menjulang bendera Islam di sana". ...............LebahFM..Kenapa??.... Nabi Shalalahu ‘Alaihi Wasallam mengibaratkan seorang mukmin sebagai ‘lebah’. Sesuatu yang tidak merosak dan tidak menyakitkan : “Tidak makan kecuali yang baik, tidak menghasilkan kecuali yang bermanfaat dan jika menimpa sesuatu tidak merosak dan tidak pula memecahkannya.” Semoga diri ini bisa menjadi ibarat lebah. Insya Alla . TGNA: “Perjalanan ini akan terhenti sekejap di lampu isyarat, dan akan diteruskan apabila lampunya bertukar hijau. Bersabarlah sekejap menunggu warna hijau itu, sementara warna merah dan kuning silih berganti. Tapi ingat enjin jangan dimatikan!" "SeOrAnG TeMaN, BiLa BeRjAuHaN, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa RiNdU & Bila DeKaT, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa TaKuT BeRpIsAh, JiKa HaRi iNi Ia DaTaNg, JaNgAn BiAr Ia BeRlAlu PeRgI... JiKa EsOk Ia BeRtAnDaNg JaNgAn HaRap Ia KeMbAlI LaGi, SeSuNgGuHnYa, YaNg InDaH ItU PeRtEmUaN, YaNg MaNiS ItU KeMeSrAaN, YaNg PaHiT ItU PeRpIsAhAn, YaNg TiNgGaL HaNyAlAh KeNaNgAn... HiLaNgNyA SeOrAnG TeMaN, IbArAt HiLaNg SeBeLaH TaNgAn, LuKaNya BoLeH DiUbAt TaPi HiLaNgNya TiAdA GaNtI" >
Dunia Sementara Akhirat Selamanya

Bismillahirohmannirohim...

Allah Swt menciptakan Dunia ini untuk kita Manusia.
Namun kita di Ciptakan oleh Allah bukanlah untuk Dunia ini

Allah Swt menciptakan kita adalah untuk kehidupan Akhirat yang Selama-lamanya
Ketetapan Allah bahwasanya Dunia ini hanyalah Sementara saja
Apa saja yang ada di dunia, siapa saja yang berada di Dunia hanya Sementara saja
Kaya di Dunia Kaya yang Sementara
Miskin di dunia miskin pun yang Sementara
Jadi Raja di Dunia raja yang Sementara
Jadi Rakyat pun Sementara saja



Jom Tengok Macam Macam TV yg Percuma termasuk tv1/2 dan lagi lagi

Thursday, September 16, 2010

Bila Tiba Raya....Banayak ?????

Sebelum tu nak cerita juga ....bertapa malang Raya kali ini ... betul betulk sakan berya ...HP kena ambil ....tak kisah lah  cuma kesian member member nak ber contak..tak dapat ..rabu kelmarin baru pergi dapatkan  kad baru dgn no sama....so kepada kekawan mohon sms no anda untuk simpanan saya ..kalau tak nampak gaya terputus hubungan ...kepada semua rerakan yang hantar sms raya  tak dapat nak balas sebab tak tahu apa yg di hantar ......mohon maaf atas kesulitan ....kepada yang megambil  HP tu ..dah lah ..berenti lah buah kerja tu ..menyusahkan orang sahaja....carilah kerja lain ....jual etak ke!! jual colek buah ke !! lagi untung ...hu hu ....sabau sabau ..semoga mereka mereka mendapat taufik dan  hidayah ...amin
kepada aku buatlah backup nombor ...

Penangan Lepas Raya

Sudah Kunci kemas kemas ..ada gril ....cctv ada tapi tak on ....pasang saja.. saja buat gempak ....sahaja action ....hu hu ...
kalau penjahat nak masuk ...dia masuk juga....bukan rezeki kita gamaknya ...ujian Allah barangkali ....kesian pada yang mencuri tuh !! nak hidup terpaksa mencuri atau mencuri kerana nak hidup ...andaian aku ..nak kata hoby mencuri tak juga...sahaja terlebih beraya ....hu hu buat gempak sekali sekala....so buat teman teman kekadang kita telah usahkan mungkin ketawakalan kita pada yang Maha Esa tu kurang .....

kelamarin jam 6 petang semasa nak hantar barang serba sedikit utk persiapan majlis pada sabtu 18 nanti kat sekolah aku nak hantar pemanas satay ...masuk je dalam rumah ...adui bersepah sepah ..mak nenek ...sapa lah punya angkara..kalau ye pon nak mabil nak curi kemaslah balik ..biar beradab bersopan sikit masuk rumah orang ...celaka punya perompak ....
tak banyak yang diambil ...HP 5 Buah ....Kamera Canon compac... MP4..MP3..2 Cd Blue Ray Games ....PS3 ..yang lain Alhamdulillah dia tak ambil ...HandyCam ...Radio ..TV tak sempat kot berat ....barang barang lain dia tak usik ...CD Games PS2 dua bundle dia angkat ..dengan DVD sekali dia angkut ...yang bestnya dia tinggalkan cap jari kat pisau dia guna ...hu hu ..terima kasih kepada perompak itu kerana tingglkan bahan bukti ...bahgian siasatan Gong Badak datang semalam dah buat pegeacaman cap jari ....sedikitg masa lagi tertangkaplah tuh .....InsyaAllah ...kita minta dia ganti ....n jadi guard selama 10 tahun kat umah tanpa bayaran ...

hu hu ..bukan rumah hem sahaja dia masuk ..rumah P Ramlee pon dia masuk ..cikgu eira pon dia pecahkan ..tingkat 3 dah ....rumah sapa kat bawah tak sempat nak masuk ..pintu keras kot .....tapi sudah berlubang pintu itu ..kesian budak yang masuk tu ....siap lepas ini aku nak pasang letrik kat umah ..biar mampus terus pencuri tu baru rasa ....
ginilah bila nak sambut raya kena angkat semua barang yg ada kat sini jgn tinggalkan apa apa....
semoga taufik dan hidayah dikurniakan Allah padanya ...amin ....

Wednesday, September 8, 2010

Kenapa?

kenapa bila beraya je kena balik kampung?
Kenapa kalau nak balik kampung je, mesti kena raya?
jawab sendiri !!!!!

Raya raya

Kalau Ada Akal ..mereka akan berfikir !!!!!!!



Semuga dapat difikirkan bersama
gejala MEMBUNUH yang semakin menjadi2 sekarang ini...
siapa yang harus di persalahkan .......

video
semoga semua dapat ambil iktibar .........

Monday, September 6, 2010

Salam Aidilfitri

Salam aidilfitri buat semua pengunjung sadaufm .... mantan-mantan  pengetua ,mantan P.Kanan ,Pengetua  , kepada Warga SainsSri..warga BRaIns Batu Rakit ,,,,semua bebudak yang selalu melepak Flat 5 Cempaka SMSM, kepada  pelajar 1 Taqwa....Kepada DJ sadau FM .....Kepada SPY sadaufm......semualah  diucapkan  selamat meyambut kehadiran 1 syawal ....maap zahir batin ......dan salam Kemerdekaan .........Semua Kenalan Di Miri .....

Saturday, September 4, 2010

Lawatan Ke SMK Kompleks Mengabang Telipot...depan IPG Batu Rakit

Lawatan penanda aras ..pengurusan disiplin ....
Pemandangan di Pulau Tengkorak ....Pengkalan Kubur Tumpat ....
sebelah sana tu adalah sempadan  Thailand ...Pekan Takbai .....tak pergi ....lama sudah tak pergi ..cuma jalan jalan ...kat sini ada muara ..nak tahu gambaran sebenar datanglah ke sini

Makan Angin DI Taman Pertanian Hulu Terengganu

air terjun di sekayu ......jom ....dtg mandi kat sini

Majlis Bersama MB Terengganu

Pagi Tadi Majlis Bersama MB Terengganu Tan Sri Ahmad Said .....
Sesi petermuan yang katanya mahu berterima kasih kepada semua guru guru yg mengajar di terengganu  ....atas pencapaian UPSR 9 tahun  terbaik dan exam yg lain semakian meningkat ...untuk itu beloiau memberi setiap seorang guru dengan 1 Thumb Drive  bentuk Keychain ...8GB ...seramai 22 ribu guru  terengganu di hadiahkan benda ini ....sapa yg mahu ??angkat tangan ....minta sendiri dgn menteri besar ....

Friday, September 3, 2010

Group Terakhir Balik ...Ke Kuantan

Hu hu ..inilah Group Terakhir balik kg .......budak budak kuantan dan Kuala Lumpur ....
semalam bawa mereka ke Masjid Kristal .....

DALAM KENANGAN TAYANGAN NOSTALGIA UNIMASKU 2005-2009

TERKEDU TERKENANG SUASANA SAINSRI

Bukak Poso Di Sutera Beach Resort ...

IFTAR Jamaie BRaInS

Majlis Berbuka Puasa Warga BRaInS ..pada 30 Ogos Sekaligus Sambutan Ambang Merdeka

Detik 12 BRaInS