Pages

Selamat Datang Ke Sadau FM 99.9Mhz dan MoazmarFM ...Dekat Di Hati Menemani Anda Dimana Jua .....Radio Lebah Fm 99.9Mhz ini boleh dinikmati di linkaran 10 km dari studio dengan menggunakan mana mana radio FM ..samada radio kereta atau radio rumah ,radio HP dsb dan kedua dua station radio ini sdah di onlinekan jadi anda boleh mendengar dimana sahaja anda berada di seluruh dunia melalui laman sesawang anda....sebrang masalah dan cadangan sila email ke moazmar@yahoo.com .moazmaqr@yahoo.com.group lebahfm...> Radio LebahFM... 99.9MHZ telah berjaya di onnline ke laman sesawang ...peminat radio kini boleh menikmati siaran radio sadaufm 99.9Mhz dan moazmarFM dimana sahaja berada ..anda boleh klik je kat butang play tu .........Terima kasih atas sokongan anda .......Untuk paparan yang sempurna gunakan explorer 8 keatas...Terima kasih ...untuk melihat paparan lepas sila klik older post ruangan posting paling bawah ..Syukran ........ UQBAH BIN NAFIQ: "Ya Allah, kiranya aku tahu di seberang lautan ini masih ada daratan dan manusia nescaya aku renanginya untuk menjulang bendera Islam di sana". ...............LebahFM..Kenapa??.... Nabi Shalalahu ‘Alaihi Wasallam mengibaratkan seorang mukmin sebagai ‘lebah’. Sesuatu yang tidak merosak dan tidak menyakitkan : “Tidak makan kecuali yang baik, tidak menghasilkan kecuali yang bermanfaat dan jika menimpa sesuatu tidak merosak dan tidak pula memecahkannya.” Semoga diri ini bisa menjadi ibarat lebah. Insya Alla . TGNA: “Perjalanan ini akan terhenti sekejap di lampu isyarat, dan akan diteruskan apabila lampunya bertukar hijau. Bersabarlah sekejap menunggu warna hijau itu, sementara warna merah dan kuning silih berganti. Tapi ingat enjin jangan dimatikan!" "SeOrAnG TeMaN, BiLa BeRjAuHaN, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa RiNdU & Bila DeKaT, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa TaKuT BeRpIsAh, JiKa HaRi iNi Ia DaTaNg, JaNgAn BiAr Ia BeRlAlu PeRgI... JiKa EsOk Ia BeRtAnDaNg JaNgAn HaRap Ia KeMbAlI LaGi, SeSuNgGuHnYa, YaNg InDaH ItU PeRtEmUaN, YaNg MaNiS ItU KeMeSrAaN, YaNg PaHiT ItU PeRpIsAhAn, YaNg TiNgGaL HaNyAlAh KeNaNgAn... HiLaNgNyA SeOrAnG TeMaN, IbArAt HiLaNg SeBeLaH TaNgAn, LuKaNya BoLeH DiUbAt TaPi HiLaNgNya TiAdA GaNtI" >
Dunia Sementara Akhirat Selamanya

Bismillahirohmannirohim...

Allah Swt menciptakan Dunia ini untuk kita Manusia.
Namun kita di Ciptakan oleh Allah bukanlah untuk Dunia ini

Allah Swt menciptakan kita adalah untuk kehidupan Akhirat yang Selama-lamanya
Ketetapan Allah bahwasanya Dunia ini hanyalah Sementara saja
Apa saja yang ada di dunia, siapa saja yang berada di Dunia hanya Sementara saja
Kaya di Dunia Kaya yang Sementara
Miskin di dunia miskin pun yang Sementara
Jadi Raja di Dunia raja yang Sementara
Jadi Rakyat pun Sementara saja



Jom Tengok Macam Macam TV yg Percuma termasuk tv1/2 dan lagi lagi

Thursday, December 31, 2009

Tahun Baru Yang Penuh AZAM atau Cabaran


He he ..tak sedar detik yang melangkah begitu laju ..selaju kereta f1 yang memakai enjn f-5E... tahun yang dilalui terasa semacam sebulan sahaja..eh 2009 sudah di penghujung ....byak lakarean warna yang tercalit ..sedih .pilu ,sayu ,kaku ,gembira ,syahdu ,sepi kelu ,gundah ,pahit masam ,manis ..dan penghujung 2009 nampaknya aku berada di angkasa raya..menuju ke miri ...apapun dalam meniti alunan masa 2010 aku rasa cabarannya lebih hebat..lebih hebat dari taun lepas ...yang pastinya memerlukan kejantanan yang lebih kuat lagi dalam meneruskan kerja melakar dan mencoret alunan puisi madah pujangga..bagi melestarikan matlamat dan falsafah Pendidikan Negara ...adui mampukah kudrat ini memaut kemas satu amanah yang terbai'ah sebelum ini ....ah ...apapun perjuangan perlu dilaksanakan ....kemampuan bukan ukuran yang pasti satu usaha yang istiqamah perlu digarapkan dan dicuba .....walaupun onak dan duri perlu direnangi ...sudah menjadi adat perjuangan ...tiada lughah makna menghampar karpet merah dalam menyusun langkah perjuangan .....adat perjuangan melangkah menyahut cabaran ...walaupun derita menjadi ulam ... ......

lalauilah saat 2010 dengan penuh makna kerana hidup hanya sekali ...hiduplah dengan penuh erti.....so jangan terlalu memikirkan apa-apa yang hilang dari kita ,dan sentiasalah bersyukur terhadap segala sesuatu yang Allah anugerahkan kepada kita ...

Antara FaceBook...dan ....Makan Kuaci ....


eee betul betul bahaya ..macam biji kuaci ...ketagih ....lepas satu satu ...lepas sekejap sekejap ..memang dilalaikan ..bertenggek depan PC/Laptop 360darjah corner baring . termasuklah yg menulis ni..pagi petang siang malam ...tak nak tido tak nak makan ..mak datuk nak tinggalkan tak boleh .....

itulah bahana FB....cuma budak SMSM yang menyelamatkan mereka kerana berada di asrama ..kalau tak ....mampukah PMR GPS 1.087 ? ayo yoooooo ..sebab rata rata kalau tgk yg paling aktiv f3 betul ke ...bukalah FB kul 1 pagi 2.kul 3 kul 4 kul 6 mesti ada lah biak f3 hu hu ....apapun masa masih berbaki 2/3 hari jee lagi..lepas tu belajau belajau prep ..prep,,,, prep laaa nanti ....pulun jak FB tu...

betullah apa yg dikatakan oleh paper kat atas tu .....itu adalah kajian ....

Tray ....Tapak Besi !!!


lama sik dengar perkataan tray !!! apa itu tray? tak tahu aku ..dah lupak .....
Kalau sebut Tray mesti dikaitkan dgn budak asrama ..betul pun ...so..mulai 2010 Cafe SMSM akan mula menggunakan tray kembali ..yang mana sebelum ini kita menggunakan Pingan hampir 5 tahun ....setelah dibuat kajian kelemahan dan kekuatan tahun 2009 pihak pentadbiran telah membeli pinggan saiz 12 dan juga tambahan tray ...insyaAllah penggunaan pingan apabila ingin melaksanakan Makan beradab dan set Dom set stailess still kita beli juga ..melalui peruntukan tambahan tahun 2009 kita dapat beli pinggan 12" mangkuk soup,gelas masing masing dengan angka 500 biji....dan tambahan tray .....semoga masalah yang dihadapi taun lepas boleh diperbaiki ....

Bestnya makan dgn tray ..boleh ambik lauk nasi banyak ...kata budak budak saean ....betulke ?

Wednesday, December 30, 2009

Umah Cantik ..


bukan itu yg difikirkan ..tapi masalah tergantung ni ...macamna nak buat ..nak pg masih ada PK HEM sana ...so ..duduk jee lah kat miri .

Tuesday, December 29, 2009

Bila Buka Sekolah

Salam ...semua biak saean ....apa khabar ? bila buka sekolah eh ?
saja nak test ,,manalah tahu sudah tak ingat lagi tarikh bukak sekolah .....
so semua mesti hadir melapor diri pada 3 Jan 2010 hari ahad sebelum jam 500 petang .
sebelum tiba ke sekolah pastikan semua malpor diri dgn warden bertugas ...pastikan semua bersedia untuk bersekolah pada 4 jan ..kalau belum bersedia jgn datang lagi ...pastikan rambut / kuku /kelengkapan sekolah dibawa bersama ...kasut /baju batik dan lain lain lagilah yg tak mampu nak sebut disini ....

Bayran persekolahan ...lebih kurang RM33.50 /Bayran PIBG/koperasi /data smm yang cikgu leee minta isi tolong bawa bersama ...insyaAllah kita akan jumpa lagi seketika ...mungkin sik lama....
HP tidak dibenarkan ...mp3 tidak ada skrin dan games boleh dibawa kalau yg dapat main games kita akan rampas .. . mp4 akan dirampas .....tidak dikembalikan lagi ...
Yuran makan tidak perlu bayar untuk pelajar sabah sarawak ......

Monday, December 28, 2009

Lawatan Ke SBPI Batu Rakit ...













Hari ini aku sesaja jalan kat batu rakit ..bukan lapor diri tapi jalan jalan tgk persekitaran sekolah..sempat jumpa dgn pengetua ,PK1 dan KPT..meronda suasana kolej Kediaman SBPI ...cantik kawasan tak luas mana.....8 hektar sahaja ..separuh dari keluasan SMSM...

Saturday, December 26, 2009

Result PMR Udah Keluar ..Balik Kampung Dululah


2 hari dah cerita pasal exam PMR ..wah masaih lagi hangat ...kalau nak tunggu reda cerita ini lambat lagilah .....takpe biarkan .......eee rasanya sekolah pun sudah nak buka dah nih ...so kamek mahu balik kg lah dulu buat dua tiga hari ...26 Dis 2009 n InsyaAllah Kembali semula pada 31 Dis 2009 ...mungkin sehingga 15 Jan 2010....buat penutup kalam di SMSM.....dua tiga hari lepas ada telefon SBPI Batu Rakit tapi PK HEM sana masih ada ...macamna nak pergi ? kalau pergi macam nak halau orang pulak ,eiskh eiskh sik manis dipandang dan dilihat ...apapun tunggulah sementara di SMSM boleh 2 minggu ....awal pagi tadi suasana di airpot miri cantik sekali dan ruang udara permusafiran juga melakarkan alunan alunan gumpalan awan yang sungguh mnawan mnarik hatiku ...mahsuci Allah yang melakarkan semua kejadian ini ....inilah jalan yang selalu aku lalui saban tahun merentasi angkasa raya setiap kali berulang alik ke smnjung sabah ....sooo ..mugkin lepas ini jaran lagilah utk aku terbang mengapai awan .... eh eh tak sedar ..adik abg oiiiii...
Dah Ujung ujung tahun nih ....nak ingatkan pada semua biak smsm ......

semua pelajar dikehendaki melapor diri pada 3 Jan Ahad sebelum Jam 5.00 petang sebelum datang sekolah tu pastikan semua sudah bersedia ,pakaian ,keadaaan diri ,rambut,kuku ,semualah .......

Friday, December 25, 2009

SM Sains Miri Di Dada Akbar Hari Ini


















Memenuhi dada akhbar di sarawak untuk SMSM 2009
Tumpang sekaki seronok ggn Kejayaan mereka PMR
Utusan Borneo
The Borneo Post
sin Chew
see hua
United Daily

Ihsan dari bapa rohayu En Mohd Khaidir Khairi Irfan..Dari Paper
utusan borneo
Eastern Times

Kadar bayaran tambahan sesi persekolahan 2010 diseragam

Bayaran untuk sesi persekolahan baru yang akan bermula pada 3 dan 4 Januari depan ditetapkan RM24.50 bagi setiap murid sekolah rendah dan RM33.50 murid sekolah menengah di seluruh negara.
Bagi sekolah menengah pula, bayaran kokurikulum RM6, kertas ujian dalaman (RM10), sukan tahunan sekolah (RM6), kegiatan Pendidikan Islam atau Pendidikan Moral (RM6), MSSM (RM4) dan Insurans Takaful (RM1.50).

“Secara keseluruhan, kadar bayaran tambahan untuk persekolahan tahun depan lebih rendah berbanding tahun ini. Bayaran tambahan ini pada kadar minimum supaya tidak bebankan ibu bapa.

“Ia adalah untuk pelaksanaan aktiviti pembangunan pelajar dan dikutip pada awal sesi persekolahan dibuka nanti,” katanya ketika dihubungi semalam.

Bagaimanapun, Alimuddin berkata, sebarang bayaran tambahan lain bergantung kepada persetujuan pihak sekolah serta persatuan ibu bapa dan guru (PIBG) berdasarkan keperluan aktiviti murid di sekolah masing-masing dengan mengambil kira latar belakang ekonomi ibu bapa mereka.

“Apabila kadarnya dipersetujui bersama pihak sekolah dan PIBG, ia perlu dimaklumkan kepada Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri masing-masing,” katanya.

Bagaimanapun, pihak sekolah hanya dibenarkan mengutip sumbangan PIBG berdasarkan satu keluarga satu bayaran tanpa mengambil kira bilangan anak di sekolah yang sama.

Thursday, December 24, 2009

Alahai Sekejap je Masuk TV1

Pengambaran RTM pagi tadi telah menghiasi penutup Berita Jam 800 malam TV1..lokasi di depan DSP...apapun tumpang seronok walaupun hanya 3 saat cuma ..sekurang kurangnya ada juga ruang untuk SMSM mencelah TV1....
video

Wajah Wajah Pelangi PMR ...







Baginilah wajah yang memancar
seri warna pelangi ....
bersama jerih penat lelah bertahun
merempuh badai kepayahan mencari satu sirna kecemrlangan
nah kini ianya berseri bersama lerek senyum
yang sudah tidak pandai untuk duka nestapa ...
moazmar

Kata Kuar TV ....Januh Menunggu

Adui Kata kuar berita jam 6..tak muncul pon ..adui .penat jak nunggu .. ...

Kepada semua warga kerja cerita Taming sari PMR 2009 SMSM .. diucapkan jutaan terima kasih tak terhingga, kepada Pengetua ,Mantan Pengetua ,PK1,PK Ko-Ko Lama ,PK Ko-Ko Baru Semua GPK ,Semua Guru Subjek ,Semua Warden ,Kaunselor ,Semua Guru guru semua pencermah yang selalu bersama dalam progaram SMSM,Ust Roshaidin segala yang lainlah , Staf sokongan Pekerja Swasta Semua pelajar.Tukan Kebun ,Dewan Makan ...segalanya atas kebersamaan kita semua menuju satu arah kejayaan ....tanpa gandingan yangmantap!!! dimana kita berda ...Terima Kasih Sekali Lagi ..... InsyaAllah Tahun 2010 Cerita Taming Sari PMR 2010 SMSM siri 2 akan menjelma lagi.dgn adengan yang lebih bagus ....
video

Penantian Yang Mendebarkan PMR

Tahniah Kepada Yang Berjaya Dapat Semua A...



1.
EVA MARIA EEYAH UNYAT
2.
Fatthie Khairullah Hisyam …..
3.
LILIAN UBUNG BELAWIN
4.
MARY ROBIN
5.
MEGAT AHMAD FAIZ
6.
MOHAMMAD SYAFIQ SYARIF
7.
MOHD MIQDAD YUSREE
8.
NORA IMAN CAMPBELL
9.
NUR WAHIDA CHE ZULKIFLI
10.
PATRICIA LITA
11.
RAHAYU EMILIA
12.
SUFFI SHUHADA
13.
ALVIN CHOO
14.
FREDDY LAING
15.
JEFERSON LENJAU
16.
JOSEPH HII
17.
MAHFUZAH YAHYA
18.
MOHAMMED ASHMAN
19.
MOHD FALIQ SUALAIMAN
20.
MUHAMMAD SYUKRI AHYAT
21.
MUHAMMAD ASRAF YAACOB
22.
MUHAMMAD SYAHIRAN ANNAS
23.
NOR FARAHIM AZHAN
24.
NUR BASHIRAH
25.
NUR FATHIAH
26.
ANGELA ANAK ABONG
27.
AZIMAH HUSNA
28.
MOHD AINOL FATAH
29.
NOR AZREEN
30.
NORFAZNIE
31.
NUR HAMIZAN
32.
UMMI NURUL HUDA
33.
ALVIN NGAU
34.
BALQIS MZUKI
35.
KHAW SOON KAI
36.
MOHAMA AIZUDDIN
37.
SHERAB WANGCHUNG SIM
38.
WAFRI WASLI
39.
JOSEFINA NYALA
40.
CORNELIOUS LEANY
41.
JACOB LISA
42.
JOSEPH LEW
43.
KHAIRUL AZFAR
44.
MOHAMAD AQIL
45.
MOHAMAD NAZRIN
46.
MUHAMAD AMIRUL HADAFI
47.
NUR AMIRAH
48.
VICTOR ANYIE
49.
HASSSANUDDIN AZMI
50.
MOHD AIDED FADZZLILLA
51.
MOHD AMIRUL HADI
52.
SYED SYAFIE












Tahniah ! Semoga ia menjadi titik permulaan
untuk anda menggapai impian ..
yang kurang Berjaya jgn resah , ..
kecewa,peluang masih ada di SPM nanti
Buat yang terbaik ..
SALAM KEJAYAAN BUAT ANDA SEMUA …...

Wednesday, December 23, 2009

Pesanan Buat Warga PMR 2009

Jangan Sedih dengan apa yang ada perolehi!!! kerana ini bukan noktah terakhir ..-peluang masih banyak didepan ... ..dan yang berjaa jgn lupa pada mereka yang berjasa..ucapkan Alhamdulillah dan terima kasih....kejayaan hari ini bukan bermakna kita terus berjaya selamanya tanpa usaha dan pengorbanan ..Tahniah yang Dapat FULLL A..yang masih belum penuh A ..cuba lagi ....

PMR...



Satu Tanda Tanya ..Adakah menurun atau naik .....
Jgn Nebessss plak ..mungkin tak lah teruk sangat dari taun lepas ....biasalah taun lepas 100 calon ..taun ini 86 je.....hu hu hu ..apapun kita jenguk jenguk tinjau esok yang pasti tiba ....

MAJALAH MISAS SUDAH SIAP LAAA SEMALAM BARU SAMPAI ..

Tuesday, December 22, 2009

Barang Sudah Naik Lori









Ho Ho ..hari ini barang sudah mula naik lori n esok akan memulakan perjalanan balik kek Kg Berangan .Tumpat Kelantan ,..EEE banyak Jugak ...takpe .............