Pages

Selamat Datang Ke Sadau FM 99.9Mhz dan MoazmarFM ...Dekat Di Hati Menemani Anda Dimana Jua .....Radio Lebah Fm 99.9Mhz ini boleh dinikmati di linkaran 10 km dari studio dengan menggunakan mana mana radio FM ..samada radio kereta atau radio rumah ,radio HP dsb dan kedua dua station radio ini sdah di onlinekan jadi anda boleh mendengar dimana sahaja anda berada di seluruh dunia melalui laman sesawang anda....sebrang masalah dan cadangan sila email ke moazmar@yahoo.com .moazmaqr@yahoo.com.group lebahfm...> Radio LebahFM... 99.9MHZ telah berjaya di onnline ke laman sesawang ...peminat radio kini boleh menikmati siaran radio sadaufm 99.9Mhz dan moazmarFM dimana sahaja berada ..anda boleh klik je kat butang play tu .........Terima kasih atas sokongan anda .......Untuk paparan yang sempurna gunakan explorer 8 keatas...Terima kasih ...untuk melihat paparan lepas sila klik older post ruangan posting paling bawah ..Syukran ........ UQBAH BIN NAFIQ: "Ya Allah, kiranya aku tahu di seberang lautan ini masih ada daratan dan manusia nescaya aku renanginya untuk menjulang bendera Islam di sana". ...............LebahFM..Kenapa??.... Nabi Shalalahu ‘Alaihi Wasallam mengibaratkan seorang mukmin sebagai ‘lebah’. Sesuatu yang tidak merosak dan tidak menyakitkan : “Tidak makan kecuali yang baik, tidak menghasilkan kecuali yang bermanfaat dan jika menimpa sesuatu tidak merosak dan tidak pula memecahkannya.” Semoga diri ini bisa menjadi ibarat lebah. Insya Alla . TGNA: “Perjalanan ini akan terhenti sekejap di lampu isyarat, dan akan diteruskan apabila lampunya bertukar hijau. Bersabarlah sekejap menunggu warna hijau itu, sementara warna merah dan kuning silih berganti. Tapi ingat enjin jangan dimatikan!" "SeOrAnG TeMaN, BiLa BeRjAuHaN, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa RiNdU & Bila DeKaT, DiA AkAn MeNaNgIs KeRaNa TaKuT BeRpIsAh, JiKa HaRi iNi Ia DaTaNg, JaNgAn BiAr Ia BeRlAlu PeRgI... JiKa EsOk Ia BeRtAnDaNg JaNgAn HaRap Ia KeMbAlI LaGi, SeSuNgGuHnYa, YaNg InDaH ItU PeRtEmUaN, YaNg MaNiS ItU KeMeSrAaN, YaNg PaHiT ItU PeRpIsAhAn, YaNg TiNgGaL HaNyAlAh KeNaNgAn... HiLaNgNyA SeOrAnG TeMaN, IbArAt HiLaNg SeBeLaH TaNgAn, LuKaNya BoLeH DiUbAt TaPi HiLaNgNya TiAdA GaNtI" >
Dunia Sementara Akhirat Selamanya

Bismillahirohmannirohim...

Allah Swt menciptakan Dunia ini untuk kita Manusia.
Namun kita di Ciptakan oleh Allah bukanlah untuk Dunia ini

Allah Swt menciptakan kita adalah untuk kehidupan Akhirat yang Selama-lamanya
Ketetapan Allah bahwasanya Dunia ini hanyalah Sementara saja
Apa saja yang ada di dunia, siapa saja yang berada di Dunia hanya Sementara saja
Kaya di Dunia Kaya yang Sementara
Miskin di dunia miskin pun yang Sementara
Jadi Raja di Dunia raja yang Sementara
Jadi Rakyat pun Sementara saja



Jom Tengok Macam Macam TV yg Percuma termasuk tv1/2 dan lagi lagi

Thursday, May 5, 2011

Busuk Hati




Warghhhh!!!! Kenapa golongan orang macam nie selalu membuatkan aku x suka ?? Cuba la golongan nie xder atas muka bumi ini .. Senang jer orang lain nak hidup.. Dan kenapa pulak aku disini masih lagi menjadi mangsa golongan2 berfikiran sempit nie? Setiap kali aku mencuba dan mempelajari lalu memahami,membuat perubahan pasti dalam diam golongan nie wujud untuk mengomen takrak tak mampu tak boleh ..tak patut itu dan ini ..

Takkan lah sebab wujudnya golongan nie aku tidak berhak untuk berbuat apa2?? Dan aku hanya perlu berdiam diri supaya golongan ini akan terus succes dan aku pulak masih berada pada tahap yang lama tak berkembang betul ?? Takkan lah sebab pencapaian aku yang tidak seberapa perlu dijadikan modal untuk bertegang urat?? Kenapa sanggup bersusah payah untuk mencari kesalahan orang lain sedangkan taik sudah melekat kat badan sendiri?? Perghh!! Banyak betul persoalan yang masih kabur untuk diselesaikan..

Dan yang paling penting…. Kenapa golongan nie berfikiran sempit!!! Cuba jadikan itu sebagai persaingan sihat.. Bersaing memantapkan ilmu diri dengan cara yang bersih sambil memberi tunjuk ajar ilmu yang baru..berkorban dan memikirkan utuk meyumbang !!!bukan menumbangkan!!! Susah ker??? Rugi ke kalau ilmu dikongsi dan dinikmati bersama tanpa wujudnya sifat dengki lakhanat tu??inilah kebodohan yang dikatakan tak mampu nak diajar ... gaya sahaja cerdik ..namun !!!

Aku selalu berpegang pada prinsip nie.. Jika aku ada seringgit dan ko ada seringgit.. Aku bagi ko seringgit, ko bagi aku seringgit.. Kita masing2 dapat seringgit.. Bila aku ada satu ilmu dan ko juga sama.. Masing2 memberi ilmu.. Kita masing2 mempunyai dua ilmu.. Ini menunjukkan, takkan luak perkongsian ilmu itu.. Malah menguntungkan kedua2 pihak..

Bila hati dah selalu berfikiran negatif dan diracuni oleh syaitoonn.. Memang segala yang dilakukan orang lain adalah salah semuanya.. Sudahlah.. Buang la segala sifat2 golongan xbertamadun tu.. Kita sama2 memajukan diri.. Belajar dan berkongsi.. Tiada ruginya.. Janganlah asyik menjatuhkan orang lain sedangkan diri sendiri hampir tersungkur.. Selagi ada golongan nie kat Malaysia, aku pasti Malaysia tidak akan mampu bersaing dengan dunia luar.. Paham2kan lah.. Aku memang xpandai berbahasa.. Tapi baguslah kalau 1 daripada 10 luahan ini masuk dan simpan di kotak hati..

Belajar tanpa berfikir tiada gunanya.. Berfikir tanpa belajar adalah bahaya!!
yang yang aku nampak ...ADALAH KEPENTING DIRI ...MAT SALEH KATA SELFISH ...YOO KOOO DOK AKU TAK TAHU ....KERANA JGN MENILAI DIRI ORG LAIN KERANA PADA MASA YG SAMA ORG MENILIK KITA ....KALAU LURUS PERJALANAN KITA pasti ada buah utuk dirasa suatu hari nanti ....jgn mengharap pada pemberian manusia ...haraplah pada janji Allah ....Tak kemana APC tu ..kecil sahaja usah direbut ..diberi ambil ...tak dapat bukan rezeki kita ....
So yang pasti dimana kita berada berilah manfaat kepada yg lain ...tiada kita terada kehilangan ...jgn kehilangan kita adalah satu kerahmatan pada yg lain ....sekadar berkongsi ...kerana kekadang senyum dalam tangis tiada yg tahu ...dan aku harus melangkah kedepan walau kemucup mengeletek di langkah ini ....

1 comment:

Its Me Rizuwan said...

setiap apa yg manusia lakukan untuk kepuasan untuk diri sendiri tidak memikir kan kehidupan yang lain